RECENSIE | De Royals 3 – Geheimen van Erin Watt

De Royals 3 – Geheimen is het 3e deel in de serie van Erin Watt. In het tweede deel laat Erin Watt weer een geweldig open eind vallen, waardoor je als lezer smult om het volgende deel over De Royals te lezen. In dit deel is te lezen dat Reed voor Ella door het vuur wilt gaan. Echter speelt zijn verleden heel erg mee en probeert hij, samen met Ella, de geheimen van de familie te ontrafelen. Maar of dat allemaal lukt?

Ook in De Royals 3 – Geheimen wordt er continu gewisseld tussen het perspectief van Reed en Ella. Door Reeds affaire raakt hun relatie in de problemen. De moord en gevangenisstraf die Reed staat te wachten, zorgen beide voor flink wat spanning tussen hun twee. Doordat het continu wisselt is het makkelijker om te volgen hoe de gedachtegang van Ella en Reed is en je zult merken dat zij niet op een lijn zitten. Echter kent het verhaal wel veel spannende scenes, zeker wanneer Ella volledig voor Reed gaat.

Helaas komt er een probleem om de hoek kijken: de vader van Ella genaamd Steve. Hij bleek toch te leven en probeert een duidelijke vaderrol te krijgen. Hij stelt nieuwe regels op voor Ella, die zij niet heel leuk vindt. Ella zet zich continu van hem af, totdat hij dwingt dat ze meer naar huis moet.

Het verhaal komt heel rustig op gang en de eerste helft is toch wel een puntje waardoor je zou kunnen besluiten om te stoppen met het boek. Het pakt veel terug naar het tweede deel van het boek. Hierdoor wordt de tweede helft van het boek op een vrij rap tempo verteld. Geheimen leest, vergeleken met de vorige delen, veel minder makkelijk weg en je moet echt even doorzetten. Echter blijft het verhaal je zeker wel bij en aan het eind kijk je ook weer uit naar het volgende deel.

Het volgende deel wordt niet meer verteld vanuit het perspectief van Ella en Reed, maar uit die van Easton. Een van Reeds broers.