RECENSIE | De Royals 1 – Verleiding van Erin Watt

De komende 4 weken verschijnt er elke week een recensie over een deel van de Royal-serie. Deze post gaat over het eerste deel van de serie ‘Verleiding‘. Ella is een overlever en met bijzonder werk als stripdanseres probeert zij na het overlijden van haar moeder haar leven weer op te pakken. Dan verschijnt in een keer een rijke vader – Callum – die beweert dat hij haar vader heeft gekend en komt zij in een wereld terecht wat ze totaal niet gewend is. Het ontvangst op het landgoed van Callum is erg bijzonder en heeft een mix van haat en liefde. Zal Ella haar leven weer op de rit krijgen?

Let op! I.v.m. seksueel getinte stukjes is het boek geschikt voor 16 jaar en ouder

Deze serie wordt in Nederland nog gecategoriseerd onder de Young Adult boeken, maar valt eigenlijk onder de New Adult genre. Dit is nog niet bekend in Nederland en begint nu pas wat bekender te worden. In het boek wordt er veel duidelijk gemaakt over de haat en liefdes verhouding en Watt gaat nog een stapje verder: Ella valt op een van haar stiefbroers. Eigenlijk dus een beetje fout 😉 .

EHet boek leest als een speer weg en heeft soms hele bijzondere verleidingsscènes. Het verhaal is meeslepend, maar ergens ook wel voorspelbaar. De karakteruitwerkingen van de broers zijn goed en stiekem kan je er zelf ook wel verliefd op worden. Helaas zijn ze niet meer dan de stereotype knappe, foute jongens. En in het verhaal zitten dan ook redelijk wat losse eindjes en sommige personages komen maar weinig aan bod.

Wat erg jammer is van het boek is dat het einde nogal voorspellend was. Volgens de schrijfster is dit niet bewust. Echter weet Watt wel de aandacht erbij te houden en raak je meer dan verslaafd. Je kan niet wachten tot je het volgende deel mag gaan lezen.

Heb jij de serie al gelezen? Wat vond jij van dit deel?